Wysyłaj taniej po darmowej rejestracji!

Załóż bezpłatne konto

Jak zwracać towary do sklepów internetowych?

 

Wiele czynników sprawia, że coraz większą popularnością cieszą się sklepy internetowe. Klienci kupują online niemal wszystko, doceniając zalety wypełniania wirtualnych koszyków, bezpieczne płatności oraz szybkie dostawy. Przede wszystkim sklepy internetowe pozwalają klientom na zakupy z dowolnego miejsca i o każdej porze bez konieczności wychodzenia z domu lub z pracy. To rozwiązanie idealne dla osób, które mają ograniczoną ilość wolnego czasu lub dla tych, którzy nie mają sklepów w pobliżu swojego miejsca zamieszkania. Online można znaleźć bardzo różnorodne produkty. Kuszą też niższe ceny oraz liczne promocje, a nawet to, że szybko można porównać oferty z różnych stron. Sklepy internetowe umożliwiają płatności online i oferują różne opcje dostawy – na przykład kurierem, paczkomaty, odbiór w punkcie oraz wysyłkę pocztą. Jak widać, można więc opcje przesyłki dostosować do swoich potrzeb. Klienci chętnie śledzą też opinie i recenzje produktów, co pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowych i zwiększa ich zaufanie do sklepu internetowego. Finalnie też można zwrócić towary, jeśli z jakiegokolwiek powodu nie spełniają oczekiwań. Nie trzeba się również tłumaczyć ze swojej decyzji. Kupujący chętnie więc korzystają z opcji odstąpienia od umowy ze sklepem internetowym, ale trzeba pamiętać, że każdy z nich ma swoją politykę w tym zakresie, która jest oczywiście zgodna z obowiązującymi przepisami.

Jak zwrócić zakupy w sklepie internetowym?

Zanim zabierzemy się za zwrot towaru w sklepie internetowym, musimy zapoznać się z polityką firmy. Na stronach internetowych znajdują się regulaminy, formularze do wypełnienia, a często też internetowe aplikacje, które ułatwiają załatwienie sprawy z poziomu konta na witrynie. W przypadku wątpliwości można skontaktować się z biurem obsługi klienta. Przestrzeganie wytycznych – szczególnie w zakresie terminów, jest w tym wypadku kluczowe. Poza tym najlepiej jest zwracać produkt w oryginalnym opakowaniu, z etykietami i dowodem zakupu. Szczególną wagę należy zwrócić też na sposób zapakowania. Przesyłka powinna być tak przygotowana, by zminimalizować ryzyko uszkodzenia na jakimkolwiek etapie transportu. Przy tym też w rozmaity sposób sklepy internetowe podchodzą do kosztów, jakie klient ponosi za przesyłkę zwrotną. W wielu sytuacjach kupujący mogą liczyć na darmowy zwrot. Po kilku czy kilkunastu dniach konsument otrzyma również zwrot pieniędzy za zakupy na podane konto.

Jak  działa prawo odstąpienia od umowy?

Konsument ma prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru. Jest to uregulowane w prawie konsumenckim i obowiązuje w większości krajów. Oczywiście są sklepy internetowe, które wydłużają czas i szczególnie było to widać w czasie pandemii. Aby skorzystać z tego prawa, należy złożyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, w którym podaje się numer zamówienia, dane osobowe, nazwę produktu, datę zakupu. Można to zrobić przez e-mail lub formularz online, który często udostępniają sklepy internetowe. Zwyczajowo do każdej przesyłki z zakupami jest dołączany stosowny druk i da się go również pobrać ze strony sklepu oraz wydrukować.

Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy sklep internetowy ma obowiązek oddać pieniądze za produkt oraz koszty dostawy w ciągu 14 dni od otrzymania zwróconego towaru. Konsument natomiast musi pamiętać o tym, żeby zwrócić produkt w stanie nienaruszonym. To znaczy, że nie może on nosić śladów użytkowania a najlepiej, gdy jest przesłany w oryginalnym opakowaniu wraz z kompletem dokumentów. Poza oświadczeniem jest to paragon lub faktura.

Czego nie można zwracać do sklepu internetowego?

Warto zwrócić uwagę, że prawo odstąpienia od umowy nie dotyczy wszystkich produktów. Nie obejmuje ono na przykład rzeczy wyprodukowanych na specjalne zamówienie lub dostosowanych do indywidualnych potrzeb konsumenta, a także towarów, które ze względu na swoją specyfikę nie mogą zostać zwrócone. To na przykład kosmetyki czy środki higieny osobistej. Nie da się także oddać rzeczy łatwo psujących się, tracących swoje właściwości po otwarciu oraz treści cyfrowych po ich rozpieczętowaniu.

Polityka zwrotów zwykle jest określana przez każdy sklep internetowy indywidualnie i może się różnić w zależności od branży. Przed dokonaniem zakupu warto zapoznać się z zasadami i upewnić się, że kupowane produkty kwalifikują się do zwrotu.

Jak zapakować paczkę ze zwrotem?

Zarówno sklepy internetowe, jak i kurierzy szczególną wagę przykładają do odpowiedniego zapakowania przesyłki ze zwrotem. Chodzi o to, by nie została ona uszkodzona na żadnym etapie transportu. Najlepiej wykorzystać oryginalne opakowanie, jeśli to możliwe. W innym przypadku wielkość i wytrzymałość kartonu powinny być dostosowane do specyfiki produktu. Poza tym pustą przestrzeń należy wypełnić kawałkami gazet, bąbelkowej folii, styropianu lub pianki, aby rzeczy się nie przemieszczały. W paczce muszą się znaleźć też wszystkie dokumenty i akcesoria. Koniecznie trzeba też podać adres zwrotny oraz numer zamówienia, aby odbiorca mógł zidentyfikować przesyłkę. Na etykiecie znajdzie się też oczywiście adres sklepu. Choć nadawca może wysłać paczkę, korzystając z rozmaitych możliwości, to zaleca się wybór kuriera, ponieważ łatwo da się te usługi dopasować do swoich potrzeb. Poza tym przewoźnicy oferują możliwość śledzenia przesyłki, co pozwoli na monitorowanie jej trasy aż do momentu, gdy zostanie dostarczona do sklepu internetowego. Warto w tej materii skorzystać z pośrednictwa brokera. To najprostszy sposób na to, by sprawdzić oferty różnych kurierów, wybrać tę najlepszą oraz załatwić wszystkie formalności na jednej stronie.

Wyślij szybko i bez problemu paczkę ze zwrotem do sklepu internetowego!

Zwroty w Plenti

Zwroty w Elektrycznie.pl

Jak dokonać zwrotu w OBI?

Jak zwrócić zakupy w Meblomoda?

Jak zwrócić zakupy w Amazon.pl?

Zwroty towarów w JYSK

Zwroty w Ozonee

Zwroty w sklepie Venezia

Zwroty w HalfPrice

Zwroty w Castorama