Wysyłaj taniej po darmowej rejestracji!

Załóż bezpłatne konto

Jak dokonać zwrotu w OBI?

 

Jedną z najpopularniejszych sieciówek budowlanych jest OBI. To europejski sprzedawca detaliczny artykułów wyposażenia wnętrz i materiałów budowlanych. W ofercie znaleźć można też narzędzia, farby i sprzęt ogrodniczy. Poza tym klienci mogą liczyć na profesjonalne doradztwo oraz różnego rodzaju usługi – projektowe i montażowe. OBI to popularna marka w wielu krajach Europy, a w Polsce posiada dużą sieć punktów stacjonarnych. Bez problemu można zrobić też zakupy w sklepie internetowym. OBI stało się symbolem nowoczesnych trendów w budownictwie i wzornictwie. Klienci doceniają także, że można zwrócić towary, jeśli z jakichkolwiek powodów nie spełnią oczekiwań.

Jak odstąpić od umowy z OBI?

Kupujący może odstąpić od umowy zawartej z OBI. Z tego prawa należy skorzystać w ciągu 14 dni od daty odbioru towaru i nie trzeba podawać przyczyny swojej decyzji. Należy złożyć pisemne oświadczenie i zwrócić towar OBI w stanie nienaruszonym, w kompletnym oryginalnym opakowaniu. Klienci mogą skorzystać z gotowego formularza odstąpienia od umowy, który można pobrać ze strony internetowej https://www.obi.pl/pdf/formularz-zwrotu.pdf. Dokument powinien zostać załączony do przesyłki ze zwracanym towarem OBI. Oczywiście konsument może samodzielnie również przygotować stosowne oświadczenie, które będzie zawierać wszystkie niezbędne informacje.

Oświadczenie o odstąpieniu może być złożone przez klienta osobiście w dowolnym sklepie stacjonarnym OBI, listownie za pośrednictwem poczty lub kuriera na adres dowolnego sklepu bądź w formie wiadomości e-mail na adres [email protected]. Adresy punktów znaleźć można na stronie internetowej https://www.obi.pl/sklep/sitemap. W przypadku odstąpienia od umowy OBI zwróci klientowi kwotę zapłaconą za towar oraz koszty dostawy w ciągu 14 dni od otrzymania zwracanego towaru.

Czego nie można zwrócić w OBI?

Należy pamiętać, że nie wszystkie produkty objęte są prawem do odstąpienia od umowy. W OBI nie można zwrócić na przykład towaru wyprodukowanego na specjalne zamówienie, produktów o charakterze nietrwałym, które został już rozpakowany oraz usługi, której realizacja rozpoczęła się za zgodą klienta przed upływem 14 dni od zawarcia umowy. Przed dokonaniem zakupu warto dokładnie zapoznać się z warunkami sprzedaży oraz regulaminem sklepu OBI.

Jak zwrócić produkty w OBI?

Klienci, którzy chcą zwrócić produkty do sklepu OBI, powinni postępować zgodnie z wytycznymi. Przede wszystkim towar musi być kompletny, niezniszczony i nieużywany. Warto go oddać w oryginalnym opakowaniu wraz z dokumentem zakupu – to najczęściej paragon lub faktura. Produkty można zwrócić w najbliższym sklepie stacjonarnym OBI, a całą procedurą zajmuje się Dział Obsługi Klienta. Pracownik na miejscu także zweryfikuje stan zwracanego towaru oraz upewni się, że spełnia on wymagania do zwrotu. Jeśli wszystko będzie w porządku, od razu zostaną zwrócone pieniądze w gotówce lub w przypadku płatności kartą czy przelewem na konto bankowe. Oczywiście niektóre produkty mogą podlegać specjalnym procedurom zwrotu. Są to na przykład towary o dużej wartości takie jak meble czy sprzęt AGD/RTV, które mogą wymagać wcześniejszego uzgodnienia terminu odbioru przez pracowników sklepu. Przed złożeniem zwrotu warto skontaktować się z obsługą klienta OBI, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat procedury zwrotu danego produktu.

Jak wysłać zwrot do OBI?

Klient może zwrócić towar w sklepie stacjonarnym lub go samodzielnie odesłać OBI. Tym samym ponosi koszty wysyłki i musi ją zorganizować. Zwrot płatności natomiast zostanie dokonany taką samą metodą, jaka została wykorzystana podczas składania zamówienia. Jeżeli zamówienie zostało opłacone przy odbiorze, zwrot nastąpi na podstawie prawidłowo wypełnionego formularza zwrotu OBI, który można pobrać na stronie internetowej https://www.obi.pl/pdf/formularz-zwrotu.pdf.

Na jaki adres należy wysłać paczkę ze zwrotem OBI?

Klient paczkę ze zwrotem powinien wysłać na adres dowolnego sklepu OBI - lista dostępna jest na https://www.obi.pl/sklep/sitemap lub na adres w formularzu odstąpienia znajdującym się w dostarczonej do klienta przesyłce z towarem czy na dane wskazane przez pracownika w rozmowie z Infolinią OBI pod numerem 800 624 624.

Adresatem paczki powinien być: Superhobby Market Budowlany sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie

Kiedy wysłać paczkę ze zwrotem?

Klient paczkę ze zwrotem OBI musi wysłać niezwłocznie i nie później niż w terminie 14 dni od odstąpienia. Można skorzystać z usług Poczty Polskiej lub wybranego kuriera. By znaleźć najlepszą opcję, warto porównać oferty różnych przewoźników na stronie brokera i tam też sfinalizować transakcję i czekać na przyjazd przewoźnika. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru lub dostarczenia przez klienta dowodu jego wysłania do OBI w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Przy przygotowywaniu paczki ze zwrotem OBI należy szczególną uwagę zwrócić na sposób zapakowania. Klient musi zabezpieczyć produkty w taki sposób, by nie zostały one uszkodzone na żadnym etapie transportu. Warto też pamiętać, że konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

Na czym polega bezterminowe prawo do zwrotu towaru w OBI?

W pewnych sytuacjach sklep przyznaje klientom bezterminowe prawo zwrotu towaru OBI. Dotyczy to produktów pełnowartościowych, które nie noszą śladów użytkowania, są niezniszczone i zwracane w oryginalnym opakowaniu, a tym samym nadają się do dalszej sprzedaży przez sieć. Sklep przy tym zwróci klientowi jedynie otrzymaną płatność za towar przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte do dokonania zakupów. Konsument musi posiadać także oryginalny dowód zakupu – paragon, faktura papierowa, wydruk faktury elektronicznej.

Klient może zwrócić towar przez dostarczenie go do dowolnego sklepu stacjonarnego OBI lub pod adres wskazany na formularzu odstąpienia znajdującym się w dostarczonej do klienta przesyłce z zakupami czy też na dane wskazane przez pracownika Infolinii OBI pod numerem 800 624 624.

Prawo do bezterminowego zwrotu towaru OBI nie przysługuje klientowi w odniesieniu do umów, których przedmiotem są na przykład towary przecenione, żywe rośliny, produkty z terminem ważności, który upłynął, produkowane na zamówienie, farby z mieszalnika czy baseny, jacuzzi, klimatyzatory lub wentylatory.

W przypadku zwrotu takich towarów jak płytki ceramiczne, gresy, panele, podłogi laminowane, drewniane oraz winylowe, prawo do bezterminowego zwrotu OBI przysługuje klientowi, gdy wyżej wymienione produkty zostaną oddane w pełnych paczkach zgodnie z podaną jednostką opakowania.

Wyślij paczkę ze zwrotem do OBI!