Załóż bezpłatne konto

Jak funkcjonuje platforma pośrednicząca w usługach kurierskich eBOX24.pl ?

 

 
W PIGUŁCE

ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

 

Kurier przyjechał po odbiór przesyłki jednak nie była gotowa z mojej winy, co zrobić w takim przypadku ?

Można zawieźć przesyłkę na własny koszt do najbliższego magazynu Przewoźnika wraz z etykietami wydrukowanymi z naszego systemu lub zgłosić do nas taką sytuację, ponowimy odbiór po uiszczeniu dodatkowej opłaty karnej za tzw. pusty podjazd = 12PLN netto.

Czy zaoferowana cena jest wartością ostateczną i czy nie będą mi naliczone dodatkowe, ukryte koszty ?

Oferowane przez nas stawki są całkowite, zawierają opłatę drogową, paliwową i inne usługi dodatkowe o ile zostały zlecone tj. ubezpieczenie, dostawa na adres prywatny ( dotyczy UPS ) dokumenty zwrotne, zwrot pobrania itp.. Koszty są ostateczne pod warunkiem podania danych przesyłki zgodnych ze stanem faktycznym.

Czy mogę zapłacić za transport gotówką kierowcy, który będzie odbierał towar ?

Niestety nie ma takiej możliwości, to nam zlecacie Państwo usługi i my jesteśmy dla Was stroną.

Co muszę zrobić by otrzymać Fakturę VAT i kiedy ją dostanę ?

Aby otrzymać Fakturę VAT najprościej należy dla niezalogowanych zaznaczyć opcję "Chcę Otrzymać FV" i podać dane - Użytkownik serwisu, który nie posiada konta w systemie otrzyma FV bezzwłocznie e-mailem po opłaceniu usługi. Klienci zarejestrowani, którzy zażyczyli sobie FV i wprowadzili niezbędne dane otrzymują  FV zbiorcze raz w miesiącu ( np. 1 Marca za miesiąc Luty ), wyjątkiem są doładowania skarbonek gdzie FV wystawiane są od razu. Użytkownik posiadający konto w systemie otrzymuje faktury e-mailem i ma również do nich dostęp poprzez Panel Klienta.

Kiedy otrzymam zwrot pobrania ?

W przypadku Przewoźnika K-EX zwrot pobrania następuje bezpośrednio na konto Zleceniodawcy w zależności od rodzaju usługi najszybciej w dniu dostawy ( jeśli zrealizowana jest do g.14:00 ), maksymalnie do 21 dni roboczych. Pobrania za pośrednictwem UPS i DHL zwracane są na nasze konto średnio w ciągu 5-7 dni roboczych od dostawy towaru. Otrzymane środki przekazujemy bezzwłocznie na rachunki bankowe naszych kontrahentów. Uczestniczymy w programie Rzetelna Firma, Państwa środki są bezpieczne.

W jakim czasie mogę się spodziewać odbioru przesyłki ?

Generalnie przy nadaniach z dużych i średnich miast do godziny 12:00 podjęcia są w większości przypadków realizowane tego samego dnia. Dla bezpieczeństwa i pewności odbioru towaru prosimy w miarę możliwości o składanie zleceń w dniu poprzedzającym planowane nadanie przesyłki.

Jaki jest czas realizacji transportu ?

Większość dostaw nasi podwykonawcy realizują następnego dnia roboczego po odebraniu przesyłki, oferujemy również produkty z gwarancją dostaw następnego dnia do godz. 9:00, do godz. 12:00, do godz. 17:00 oraz w soboty.

Moje zamówienie jest w trakcie przetwarzania, a zwykle otrzymuje etykiety bezzwłocznie po opłaceniu, co należy zrobić ?

Prosimy się nie obawiać, najprawdopodobniej wystąpił błąd w formularzu, którego nie wyłapał zautomatyzowany system korygujący. W ciągu 1h nasi pracownicy dokonają weryfikacji zlecenia i naniosą stosowane zmiany, a Państwo otrzymacie etykietę.

Czy muszę mieć wydrukowaną etykietę z systemu ebox24.pl ?

Zgodnie z Regulaminem serwisu tak, w uzasadnionych przypadkach po wcześniejszym kontakcie i ustaleniu z nami pomożemy znaleźć rozwiązanie np. na brak drukarki lub by pomóc starszej osobie w miejscu nadania. Wszelkie podejmowane próby nadania bez etykiet wydrukowanych z naszego systemu stanowią ryzyko Zleceniodawcy i reklamacje z tytułu błędnego miejsca dostawy lub odmowy podjęcia towaru przez Przewoźnika nie będą przyjmowane.

Wysyłam paczki regularnie, czy mogę liczyć na lepszą ofertę ?

Oczywiście, że tak. Uprzejmie prosimy o złożenie indywidualnego zapytania poprzez Formularz Kontaktowy lub e-mailem kontakt@ebox24.pl

Moja wycena nie zwróciła żadnych wyników, czy oznacza to że nie macie Państwo możliwości obsłużenia mojej przesyłki ?

W 99% oznacza to tylko, że nie mamy zautomatyzowanej obsługi danego produktu. Uprzejmie prosimy  o złożenie indywidualnego zapytania poprzez Formularz Kontaktowy lub e-mailem kontakt@ebox24.pl

ROZSZERZONY OPIS JAK FUNKCJONUJE SERWIS :
WYCENA PACZEK

Chcecie Państwo sprawdzić ile będzie kosztował Was transport konkretnej przesyłki ? Nic prostszego, wystarczy że skorzystacie ze specjalnego formularza dostępnego na stronie głównej serwisu. Najpierw musicie wybrać rodzaj przesyłki np. koperta krajowa lub paczka zagraniczna a następnie wprowadzić jej detale tj. dokładną wagę rzeczywistą oraz wymiary. Rzetelność wprowadzonych danych ma decydujący wpływ na poprawność wyceny. W kolejnym kroku należy w miarę potrzeb wybrać usługi dodatkowe i kliknąć WYCEŃ. Nasz system dokona przeliczeń w oparciu o otrzymane informacje i przedstawi dostępne oferty firm współpracujących z naszym serwisem.

 
OBSŁUGA ZLECEŃ

Wszystkie zamówienia na przesyłki przyjmowane są wyłącznie poprzez naszą stronę internetową. W trakcie składania zamówienia należy postępować zgodnie ze wskazówkami naszej aplikacji. Złożenie zamówienia odbywa się w 5 KROKACH :
 
KROK 1 - wycena paczki. Prosimy o podanie wagi i wymiarów oraz wybranie ewentualnych usług dodatkowych. W tym kroku można wybrać więcej niż jedną paczkę do tego samego odbiorcy. Kliknięcie przycisku wyceń spowoduje wyliczenie ceny.
 
KROK 2 - wybór kuriera spośród ofert dostępnych w serwisie.
 
KROK 3 - Wprowadzenie danych nadawcy i odbiorcy. Zleceniodawcą paczki może być zarówno nadawca jak i odbiorca a także osoba trzecia. W formularzu nadawcy i odbiorcy można wprowadzić dowolne dane. Domyślnie wprowadzone są dane właściciela konta, ale można je dowolnie edytować w trakcie składania zlecenia.
 
KROK 4 - dokonanie płatności. Płatności można dokonać na kilka sposobów. Najłatwiejszy i najszybszy to skorzystanie z systemu płatniczego transferuj.pl, z którym nasz system jest zintegrowany i płatności są obsługiwane automatycznie. Drugim sposobem jest przelew tradycyjny na nasz rachunek bankowy, jednak może to wpłynąć na termin realizacji zlecenia z uwagi na księgowania międzybankowe. Trzeci sposób to zasilenie skarbonki w naszym serwisie większa kwotą i opłacanie przesyłek ze środków w niej zaksięgowanych. Opcja skarbonki jest przydatna i wygodna dla klientów korzystających z kuriera regularnie.
 
KROK 5 - wydrukowanie etykiet przewozowych i oczekiwanie na przyjazd kuriera,
 
ETYKIETY PRZEWOZOWE

Bardzo istotną kwestią w procesie realizacji zlecenia są etykiety generowane przez ebox24pl. Należy korzystać wyłącznie z etykiet które udostępniamy do wydrukowania ze względu na wyeliminowanie błędów. Klienci decydujący się wypisanie listów przewozowych ręcznie biorą na siebie odpowiedzialność za błędy wynikające z podania nieprawidłowych danych m.in. dotyczących płatnika, informacji o usługach dodatkowych itp. eBOX24.pl w takim przypadku nie ponosi odpowiedzialności za dokumenty przewozowe i wszelkie reklamacje związane z błędami zawartymi w odręcznie wypisywanych listach przewozowych będą odrzucane.

 

AKCEPTOWALNE PARAMETRY PACZEK


Każdy przewoźnik ma swoje wytyczne dotyczące wymiarów i wagi paczek. Są one różne i uzależnione nie tylko od podstawowych wartości, ale i również od kształtów i sposobu ich opakowania.  U naszych partnerów wygląda to tak:

UPS:

Paczka standardowa:

Max waga 32 kg

max długość 150 cm

max szer 76 cm

max wys 76 cm

Max obwód + najdłuższy bok = 300 cm

 

Paczka niesortowalna:

max waga 70 kg

max długość 270 cm

max obwód + najdłuższy bok = 330 cm

 

Duża paczka:

Max bok 270 cm

Max obwód + najdłuższy bok = 419 cm

OverSize - suma najdłuższego boku i obwodu przekracza 419 cm.

 

Wzór wagi gabarytowej:

dł x szer x wys / 5000

Paczki o nieregularnych kształtach = paczka niesortowalna = dopłata

 

DHL:

Paczka standardowa:

max waga 31,5 kg

max długość 140 cm

max wys. 60 cm

max szer 60 cm

max suma boków = 260 cm

 

Paczka niestandardowa:

max waga 31,5 kg

max długość 200 cm

max obwód + najdłuższy bok = 300 cm

 

Wzór wagi gabarytowej:

dl x wys x szer / 4000

Paczki o nieregularnych kształtach = paczka niesortowalna = dopłata

 

K-EX:

Paczka standardowa:

max waga 30 kg

max długość 140 cm

max suma boków = 220 cm

Paczka niestandardowa

max waga 50 kg

max długość 180 cm

Max suma bokó 260 cm

 

Wzór na wagę gabarytową:

dl x wys x szer / 10000

Wyjątek

Jeżeli  suma  boków  = 220 cm a z wagi gabarytowej wychodzi więcej niż

waga rzeczywista to bierzemy do wyceny wagę rzeczywistą

Paczki o nieregularnych kształtach = paczka niesortowalna = dopłata

 

eBOX eco via DPD :

Paczka standardowa:

max waga 30 kg

max długość 200 cm

max objętość + najdłuższy bok = 300 cm

max objętość czyli dł x wys x szer = 0,35 m3

 

Wzór na wagę gabarytową:

dł x wys x szer / 6000

 

Wyjątek:

Jeżeli  waga  gabarytowa  <  lub  =  41,6 kg to do wyceny bierzemy wagę rzeczywistą.

Paczki o nieregularnych kształtach = paczka niesortowalna = dopłata

 

SKARBONKA eBOX24

 

Funkcjonalność aplikacji dostępna wyłącznie dla klientów posiadających konto w serwisie. Umożliwia doładowanie większą kwotą jednorazowo i wykorzystanie zgromadzonych na niej środków na zamówienia w dowolnym momencie bez ograniczeń czasowych. Wygodne rozwiązanie dla klientów korzystających regularnie z przesyłek w naszym serwisie. Eliminuje konieczność wykonywania wielu przelewów za zamówienia. 


ŚLEDZENIE PRZESYŁEK

 

Poprzez naszą stronę internetową można sprawdzić status przesyłek. W tym celu należy wpisać nr przesyłki w odpowiednie okno w zakładce znajdź przesyłkę.


ANULOWANIE ZLECENIA

 

Anulowanie zlecenia należy zgłosić poprzez formularz kontaktowy dostępny na naszej stronie w zakładce kontakt. Warunkiem anulowania zlecenia jest brak przyjazdu kuriera po paczkę. Po odbiorze paczki przez kuriera nie ma możliwości anulowania zamówienia. W przypadku gdy zlecenie zostanie anulowane środki zostają zwrócone do skarbonki, dla klienta posiadającego konto lub poprzez systemy płatności transferuj.pl/dotpay.pl na rachunek z którego płatność została dokonana.   

 

FAKTURY

 

Fakturowanie odbywa się automatycznie na podstawie otrzymanych danych do faktury. W zależności od tego czy klient posiada konto w systemie czy nie oraz od sposobu płatności faktury za usługi świadczone przez naszą firmę mogą być wystawione w różnym momencie:

  • Klient nieposiadający konta w systemie otrzyma fakturę od razu po opłaceniu zlecenia
  • Klient posiadający konto w systemie opłacający zamówienia przy pomocy płatności online otrzyma fakturę zbiorczą za wszystkie opłacone zlecenia w trakcie danego miesiąca kalendarzowego. Faktura jest wystawiana automatycznie 1 dnia kolejnego miesiąca ( np. 1 Sierpnia za miesiąc Lipiec ) i jest dostępna do pobrania w zakładce faktury po zalogowaniu się do serwisu
  • Klient posiadający konto i korzystający ze środków wpłaconych do skarbonki otrzymuje fakturę za doładowanie skarbonki w serwisie od razu po dokonaniu płatności. Korzystając z tych środków na zamówienia potem już faktura nie będzie za nie wystawiona. Faktura jest dostępna w panelu klienta w zakładce faktury po zalogowaniu do serwisu.
  • Anulowanie zlecenia opłaconego poprzez system transferuj.pl i wpłata środków do skarbonki. Faktura zostaje wystawiona analogicznie do doładowania skarbonki i jest dostępna w zakładce faktury po zalogowaniu do serwisu.

 

PRZESYŁKI ZA POBRANIEM GOTÓWKI

 

W zależności od przewoźnika, z którym współpracuje nasza platforma obsługa pobrań wygląda następująco: 

  • K-EX - zwrot pobrania następuje bezpośrednio na rachunek wskazany w zamówieniu. W zależności od rodzaju pobrania zwrot następuje od 1 do 21 dni roboczych od doręczenia przesyłki. Przewoźnik przelewa kwotę pobrania bezpośrednio na rachunek bankowy klienta.
  • UPS - zwrot pobrania następuje w terminie około 7 dni roboczych od doręczenia przesyłki. Przewoźnik przelewa środki z pobrania do naszej firmy, a nasza firma jeszcze w dniu otrzymania pieniędzy dokonuje przelewu na rachunek wskazany w zleceniu.
  • DHL - zwrot pobrania następuje w terminie około 12 dni roboczych od doręczenia przesyłki. Przewoźnik przelewa środki z pobrania do naszej firmy, a nasza firma jeszcze w dniu otrzymania pieniędzy dokonuje przelewu na rachunek wskazany w zleceniu.
  • eBOX eco - obecnie w tym produkcie nie obsługujemy pobrań.

W przypadku przesyłek pobraniowych po zarejestrowaniu kwoty w naszym systemie każdy klient otrzymuje powiadomienie o dokonaniu przelewu na jego rachunek w formie wiadomości email zawierającej kwotę pobrania oraz nr przesyłek , za które przelew jest realizowany.

Ubezpieczenie przesyłek

Wszystkie przesyłki są standardowo ubezpieczone, jednak wysokość tego ubezpieczenia zależy od firmy kurierskiej. U naszych partnerów wygląda to następująco:

  • K-EX - w cenę podstawową przesyłki jest wliczone ubezpieczenie do kwoty 100,00 PLN
  • UPS - w cenę podstawową przesyłki jest wliczone ubezpieczenie do kwoty 323,00 PLN
  • DHL - w cenę podstawową przesyłki jest wliczone ubezpieczenie do kwoty 500,00 PLN
  • DPD - w cenę podstawową przesyłki jest wliczone ubezpieczenie do kwoty 1000,00 PLN

Istnieje możliwość wykupienia dodatkowej ochrony. W tym celu w trakcie podawania parametrów przesyłki należy podać deklarowaną wartość paczki. Nasz kalkulator policzy dodatkową polisę i po dokonaniu zapłaty prześle przewoźnikowi odpowiednie informacje jednocześnie generując odpowiednie dokumenty przewozowe zawierające dodatkowe ubezpieczenie paczki.

 

WYKRYTE RÓŻNICE POMIĘDZY DEKLARACJĄ W SERWISIE, A STANEM FAKTYCZNYM

 

W przypadku stwierdzenia rozbieżności między danymi zadeklarowanymi w trakcie składania zlecenia i opłaty a stanem faktycznym stwierdzonym przez przewoźnika i wystąpienia opłat dodatkowych nasza firma sceduje je na zleceniodawcę obciążając jego portfel kwota wynikającą z różnic. Dotyczy to zarówno wymiarów i wagi ale również dopłat za przesyłki niestandardowe, duże paczki oraz oversize. Nasza firma na podstawie zestawień od przewoźników bada dokładnie takie rozbieżności kontrolując wszystkie przesyłki pod kątem wagi, wymiarów oraz innych wspomnianych wcześniej dopłat. 

 

ROZLICZENIA

 

Płatności za zamówienia w naszym serwisie można dokonywać za pośrednictwem systemu płatniczego transferuj.pl opłacając pojedynczo zlecenia, koszyk zamówień zbiorczo lub wpłacając pieniądze do portfela w systemie i korzystając z tych pieniędzy na realizację zamówień. W drodze wyjątku honorujemy wpłaty na rachunek bankowy naszej firmy. Po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty środki są księgowane w systemie podobnie jak zasilenie portfela. Jednocześnie zastrzegamy, ze taki sposób opłacenia zlecenia może przyczynić się do dłuższego czasu realizacji zlecenia przez naszą firmę i naszych podwykonawców. 

 

ALLEGRO

 

Specjalnie dla użytkowników serwisu aukcyjnego Allegro przygotowaliśmy rozwiązanie ułatwiające pobieranie adresu odbiorcy. W trakcie składania zamówienia w odpowiednim momencie zalogować się na dane allegro, żeby otrzymać dostęp do danych adresowych osób kupujących. Opcja ta dotyczy wyłącznie aukcji zakończonych. Nasza firma informuje jednocześnie, ze nie przechowuje i nie zbiera danych służących do logowania w serwisie allegro. 


KSIĄŻKA ADRESOWA

 

Książka adresowa to kolejne rozwiązanie mające ułatwić pracę w naszym systemie. Można w niej zachować nieskończoną ilość wpisów zachowując swoich stałych kontrahentów. Opcja przydatna szczególnie tym sprzedającym, którzy prowadzą interesy regularnie z powtarzającymi się klientami. 


REKLAMACJE

 

Nie odwracamy się plecami do kontrahentów w trudnych sprawach, uczestniczymy, bo chcemy uczestniczyć również w takich sytuacjach z naszymi partnerami. W tym celu przygotowaliśmy uniwersalny formularz reklamacyjny, który jest niezbędny do rozpoczęcia procesu reklamacji. Wypełniony formularz należy przesłać na adres e-mail naszej firmy lub pocztą. Do wypełnionego formularza, który znajduje się u dołu strony należy dołączyć wszelkie niezbędne dokumenty związane ze zdarzeniem np. kopie listu przewozowego, fakturę sprzedaży, potwierdzenie transakcji z allegro itp. Nasza firma gromadzi niezbędne dokumenty i składa reklamację u przewoźnika. Po otrzymaniu odpowiedzi klient jest informowany o wynikach złożonej reklamacji. 


KONTAKT

 

Preferujemy kontakt mailowy, ze względu na możliwość obsługi większej ilości zgłoszeń. Aby usprawnić proces obsługi zgłoszeń przygotowaliśmy specjalny formularz kontaktowy, w którym należy wybrać temat kontaktu. Pozwala to na skierowania sprawy do odpowiedniej osoby kompetentnej do wykonania zgłoszonego zlecenia. W zależności od tego czego dotyczy zgłoszenie staramy się obsługiwać sprawy na bieżąco. Odpowiedź do klienta dociera w ciągu kilku minut.

Pozostałe dane kontaktowe znajdziecie Państwo z zakładce kontakt.

Zapraszamy do korzystania z naszych usług.

Państwa zadowolenia jest naszym CELEM !