Wysyłaj taniej po darmowej rejestracji!

Załóż bezpłatne konto

Jak zwrócić zakupy w Amazon.pl?

 

Amazon to amerykańska korporacja handlowa założona w 1994 roku przez Jeffa Bezosa. Początkowo działała jako księgarnia internetowa, a obecnie Amazon jest jednym z największych sklepów internetowych na świecie. Oferuje szeroki asortyment produktów – na przykład książki, elektronikę, odzież, artykuły spożywcze, kosmetyki, meble. Sklep internetowy Amazon oprócz sprzedaży detalicznej proponuje klientom również wiele innych usług. Popularnością cieszy się chmura obliczeniowa (Amazon Web Services), produkcja filmowa i telewizyjna (Amazon Studios), platforma streamingowa (Amazon Prime Video) czy też muzyka strumieniowa (Amazon Music).

Amazon stworzył także popularnego wirtualnego asystenta – Alexa, który umożliwia użytkownikom kontrolowanie urządzeń w domu, przeglądanie internetu, odtwarzanie muzyki poprzez głosowe polecenia. Sama platforma sprzedażowa Amazon w pewnien sposób zrewolucjonizowała zakupy online, oferując szybką i łatwą dostawę, a także darmową wysyłkę w przypadku wybranych produktów i określonych kwot zakupów. Posiada oddziały w wielu krajach na całym świecie i zatrudnia setki tysięcy pracowników. Bez problemu można również zwrócić produkty w Amazon, jeśli nie spełniają oczekiwań.

Jak odstąpić od umowy z Amazon?

W zależności od rodzaju produktu można anulować zamówienie bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni. Da się to także zrobić online za pomocą centrum zwrotów online. Termin odstąpienia od umowy Amazon jest liczony od dnia otrzymania nabytych towarów lub od dnia zawarcia umowy, co ma miejsce w przypadku usług lub treści cyfrowych, które nie są dostarczane na trwałym nośniku – na przykład na płycie CD lub DVD.

Klient musi poinformować Amazon o decyzji odstąpienia od złożonego zamówienia. Stosowne oświadczenie może mieć formę formularza dostępnego na stronie internetowej https://m.media-amazon.com/images/G/48/x-locale/cs/te/cancellationformPL.pdf, ale konsument może przygotować własną treść. Warto też skontaktować się z Amazon lub skorzystać ze wsparcia Centrum Zwrotów Online. Oświadczenie można wysłać listownie na adres:

Amazon EU Sarl38 avenue John F. KennedyL-1855 Luksemburg

lub poprzez formularz dostępny online. W tym drugim wypadku klient otrzymuje niezwłocznie potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.

By dotrzymać terminu odstąpienia od umowy z Amazon, wystarczy wysłać oświadczenie o skorzystaniu z tego prawa przed upływem 14 dni oraz oczywiście zwrócić towary w ciągu kolejnych ciągu dwóch tygodni. W efekcie sklep odda wszystkie płatności otrzymane od klienta za nabyte towary oraz koszty dostawy według najniższej stawki oferowanej przez Amazon. Zwrot środków odbędzie się niezwłocznie i nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu przy wykorzystaniu tej samej metody płatności, która została użyta przy pierwotnej transakcji. Amazon zastrzega, że może się wstrzymać z dokonaniem przelewu do czasu otrzymania zwrotu towarów lub przedstawienia dowodu ich odesłania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Poza tym klient może być odpowiedzialny z tytułu zmniejszenia wartości zwróconych produktów na skutek korzystania z nich w sposób wykraczający poza ten niezbędny do ustalenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów.

Jakie są wyłączenia prawa odstąpienia w Amazonie?

Warto pamiętać, że Amazon wprowadził ograniczenia w zakresie prawa odstąpienia od umowy, jeśli jej przedmiotem są towary, które zostały otwarte i w związku z tym straciły właściwości higieniczne oraz artykuły na nierozłącznie połączone z innymi rzeczami. Nie można również zwrócić nagrań dźwiękowych, wizualnych lub programów komputerowych w zapieczętowanych opakowaniach, jeżeli po ich dostarczeniu zostały otwarte. Amazon nie przyjmuje towarów nieprefabrykowanych wytworzonych zgodnie ze specyfikacjami przekazanymi przez klienta lub wyraźnie przystosowanych do jego zindywidualizowanych potrzeb, a także produktów z krótkim terminem przydatności lub ulegających szybkiemu zepsuciu. Nie można odstąpić od umowy świadczenia usługi, jeżeli została ona w całości wykonana przez Amazon. Dotyczy to ma przykład korzystania z Serwisu Muzycznego Amazon MP3. Odstąpienie od umowy nie jest również możliwe w przypadku dostarczania treści cyfrowych – aplikacji, oprogramowania cyfrowego, e-booków czy plików MP3, które nie znajdują się na trwałym nośniku. W takich sytuacjach klient przed realizacją zamówienia wyraża zgodę i potwierdza w sposób jednoznaczny, że Amazon może rozpocząć dostarczanie treści. Nie można odstąpić też od umowy dostarczania dzienników, periodyków lub czasopism, z wyłączeniem umów o prenumeratę oraz wysyłki napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona w chwili zawierania umowy sprzedaży.

Jak zwrócić produkty Amazon i Amazon Market?

W przypadku większości produktów sprzedawanych przez Amazon klient ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 30 dni od daty otrzymania towaru. Aby to zrobić, należy zalogować się na swoje konto w serwisie i przejść do strony „Zwroty i zamówienia”. Tam wybiera się odpowiednią opcję zwrotu Amazon. Warto pamiętać, że na tej platformie są również produkty sprzedawane przez niezależnych sprzedawców. W tym przypadku zasady mogą się różnić w zależności od polityki danego użytkownika. Na stronie produktu znajduje się informacja o polityce zwrotów i odstąpienia od umowy. W przypadku wątpliwości warto się skontaktować bezpośrednio ze sprzedawcą.

Wysyłka paczki ze zwrotem Amazon

W pierwszej kolejności po zalogowaniu się na konto trzeba znaleźć zamówienie, które chce się zwrócić Amazon, a następnie wystarczy kliknąć przycisk „Zwrot lub wymiana”. W tym miejscu można wybrać powód zwrotu oraz wprowadzić szczegóły – na przykład metodę wysyłki czy preferowany sposób zwrotu pieniędzy. W kolejnych krokach trzeba wydrukować etykietę i nakleić ją na paczkę. Przesyłka powinna być w taki sposób zapakowana, aby produkty nie zostały uszkodzone na żadnym etapie transportu. Warto pamiętać o tym w paczce musi znaleźć się oryginalne opakowanie produktu oraz wszelkie akcesoria i dokumenty. Przesyłkę należy dostarczyć do punktu odbioru paczek Amazon lub wybranej placówki pocztowej. Można także wysłać ją kurierem. Finalnie sklep zweryfikuje stan produktów oraz odda pieniądze lub wymieni towar.

Metody zwroty w Amazon

Dostępne w Amazon opcje zwrotu różnią się w zależności od sprzedawcy, produktu i powodu zwrotu. Klienci mogą wybrać spośród rozmaitych metod. Jedną z nich jest kurier DHL. W pierwszym wypadku można wybrać opcję z drukowaniem etykiety, którą umieszcza się przesyłce zwrotnej przed przekazaniem jej do punktu DHL. W wybranych punktach przewoźnika można dokonać zwrotu Amazon bez drukowania etykiety. W tym przypadku generowany jest kod kreskowy. Należy go okazać pracownikowi DHL na urządzeniu mobilnym. Klienci w przypadku niektórych zwrotów mogą wybrać paczkomaty InPost. Ta opcja nie wymaga drukowania etykiety, a wygenerowany kod należy wprowadzić w najbliższym urządzeniu. Warto przy tym pamiętać, że samodzielnie wybiera się skrytkę o określonej wielkości. Czasem jedyną możliwością jest zwrot we własnym zakresie. W tym wypadku trzeba zamówić kuriera i nadać paczkę na adres podany w Centrum Zwrotów Online. Warto korzystać ze strony brokera, który zbiera oferty różnych kurierów, a tym samym pozwala szybko znaleźć najbardziej atrakcyjną opcję. Zaletą tej metody jest możliwość śledzenia przesyłki. Konsument może też ubiegać się o zwrot kosztów wysyłki od Amazona. Wystarczy skontaktować się z działem obsługi klienta. Status zwrotu produktu lub kosztów można wyświetlić na stronie „Moje zamówienia” w panelu klienta.

Wyślij paczkę ze zwrotem do Amazona!