Wysyłaj taniej po darmowej rejestracji!

Załóż bezpłatne konto

Zwroty towarów w Vinted

 

Popularna aplikacja Vinted służy do sprzedawania ubrań i akcesoriów. To swoista tablica ogłoszeń, na której spotykają się ci, którzy chcą pozbyć się ciuchów oraz ci, którzy z chęcią dadzą im drugie życie. Sama idea litewskiego start-upu została bardzo ciepło przyjęta i ma coraz większe grono zwolenników. To intuicyjna, bezpieczna i co najważniejsze bezpłatna forma sprzedaży rzeczy używanych. Rewelacyjnie wpisuje się w trendy zero waste, jest promowana przez gwiazdy, blogerki czy influencerki oraz ma bardzo dobry pijar w mediach społecznościowych. Poza tym to okazja, by tanio kupić ubrania czy akcesoria, a także zadbać o to, by w szafie pojawiły się oryginalne rzeczy. Bez problemu można także zwrócić towary Vinted.

Zwroty towarów w Vinted

Jak zrobić zakupy w Vinted?

By kupować i sprzedawać, wystarczy ściągnąć bezpłatną aplikację Vinted, założyć konto i napisać kilka słów o sobie. Z tego narzędzia korzysta już ponad 20 milionów użytkowników na całym świecie. Jest to prosty, szybki i intuicyjny sposób na to, by wystawić ciuchy, przeglądać oferty, robić zakupy. Najczęściej Vinted wybierają kobiety i bardzo cenią tę formę "buszowania” wśród różnego rodzaju kolekcji. Aplikacja daje również możliwość konfiguracji konta. Można na przykład podpiąć kartę, którą będziemy płacić lub też, na którą będą wpływać środki, określić dogodny sposób dostawy, ustawić rodzaj i wysokość rabatów.

Aby sprzedać produkt w Vinted, wystarczy zrobić mu zdjęcie i umieścić na platformie. Intuicyjny panel pomaga wypełnić ofertę, a nawet sugeruje przedział cenowy. By docierać do większej ilość zainteresowanych lub też promować profil, można wykupić dodatkowe usługi. Poza sprzedażą w Vinted możliwa jest również opcja licytacji, w której kupujący deklarują, ile chcą zapłacić za daną rzecz. Sprzedającemu pozostaje jedynie zaakceptowanie propozycji, ich odrzucenie lub też zaproponowanie własnej ceny.

Jak zwrócić towary w Vinted?

Zwrot w Vinted jest możliwy, jeśli przedmiot został uszkodzony w czasie transportu lub jest niezgodny z opisem. Warto pamiętać o tym, że można oddać rzecz, gdy z jakichkolwiek powodów nie będzie pasować, ale w takim wypadku niezbędna jest zawsze zgoda sprzedającego. Oczywiście towary zawracane przez Vinted muszą być odesłane w takim samym stanie, w jakim zostały wysłane. Nie mogą być używane czy wyprane.

Jak oddać uszkodzone towary w Vinted?

W przypadku, gdy towar został uszkodzony w transporcie, można go zwrócić do Vinted. Wystarczy skontaktować się ze sprzedającym, wykorzystując aplikację. By to zrobić, w ciągu dwóch dni od daty otrzymania przesyłki, trzeba nacisnąć w konwersacji przycisk „Mam problem”. To wstrzymuje płatność do momentu, kiedy strony nie dojdą do porozumienia. Jeśli pieniądze zostaną automatycznie przekazane, nie będzie możliwy zwrot Vinted. Oczywiście sprzedającemu trzeba pokazać, że towar jest niezgodny z opisem lub został uszkodzony. Warto zrobić zdjęcia produktu z brakami lub też uszkodzonego opakowania. Najprostszym sposobem zwrotu Vinted jest dojście do porozumienia ze sprzedającymi i wspólne ustalenie warunków odesłania towarów.

Jak odesłać towary Vinted?

Sprzedający najczęściej proponują odesłanie przedmiotu i zwracają pieniądze. Całą procedurę ułatwia podanie numeru śledzenia przesyłki, przesłanie zdjęcia paczki oraz etykiety wysyłkowej. Gdy sprzedający otrzyma przesyłkę ze zwrotem Vinted, może anulować zamówienie i oddać pieniądze kupującemu. Wówczas wystarczy, że w aplikacji naciśnie przycisk „Problem został rozwiązany”, a następnie opcję „Dokonaj zwrotu środków”. Strony mogą również uzgodnić inny sposób załatwienia problemu. Towar może na przykład zostać zachowany przez kupującego, ale to sprzedający w aplikacji Vinted potwierdza ten fakt i dopiero wówczas otrzymuje pieniądze z transakcji.

Jakie problemy mogą być ze zwrotem Vinted?

Zdarza się, że strony nie mogą dojść do porozumienia lub też sytuacja jest na tyle nietypowa, że ciężko znaleźć rozwiązanie. Warto wówczas poprosić o interwencję. Kontakt z Vinted następuje po wciśnięciu ikonki „i” w prawym górnym rogu na ekranie konwersacji. Następnie trzeba wybrać przycisk „Pomoc” i potem „Skontaktuj się z nami”, by pojawił się ekran Centrum Pomocy, w którym można opisać sytuację. Pracownicy Vinted dokładają starań, by rozwiązać problem i to oni podejmują ostateczną decyzję. Jeśli zwrot okazuje się słuszny, należy w ciągu 5 dni za pomocą rejestrowanej metody przesyłki wysłać przedmiot do sprzedającego. Do Vinted należy przekazać takie dane jak numer śledzenia przesyłki, zdjęcie paczki i etykiety wysyłkowej. Jeśli są prawidłowe, kupujący otrzyma od Vinted zwrot środków. Trzeba oczywiście pamiętać o wszystkich procedurach oraz o terminach, które są obowiązujące dla obu stron. W przypadku, gdy produkty nie będą odpowiadać kupującemu, to zwrot będzie zależny tylko od dobrej woli sprzedającego. Warto pamiętać, że zawsze można taką rzecz sprzedać na Vinted. 

 

Ceny przesyłek kurierskich zmieniają się z miesiąca na miesiąc.
Dlatego aktualną cenę zwrotu do Vinted sprawdź, klikając poniżej "Wyślij zwrot".

 

Wyślij zwrot do Vinted (35x25x10cm 1kg)

WYŚLIJ ZWROT

 

Wyślij zwrot do Vinted (40x30x20cm 5kg)

WYŚLIJ ZWROT